Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

Γιάννη μου το μαντήλι σου,το πιο αγαπημένο Πωγωνίσιο Ηπειρώτικο τραγούδι της Ξενιτιάς!


Σχετική εικόνα




Ένα από τα πιο γνωστά και όμορφα Πωγωνίσια τραγούδια από την Ήπειρο. Χορεύεται «στα δύο» όπως ονομάζεται στην Ήπειρο ή «στρωτό» ή απλώς «πωγωνίσιο». Αποτελεί κατ’ ουσίαν ένα τραγούδι της ξενιτιάς, όπως και η πλειονότητα των τραγουδιών της Ηπείρου, αφού οι Ηπειρώτες βίωσαν την ξενιτιά πιο σκληρά ίσως από κάθε άλλον Έλληνα. Οι φωτογραφίες απεικονίζουν διάφορες στιγμές από τη ζωή στο Πωγώνι και περιλαμβάνονται και στιγμιότυπα από την εκπομπή «Ελλήνων Δρώμενα», αφιερωμένη στον Πωγωνίσιο χορό.



Το τραγούδι περιλαμβάνεται στον δίσκο της Δόμνας Σαμίου: «Τραγούδια της ξενιτιάς». Ερμηνεύει ένας από τους καλύτερους Ηπειρώτες τραγουδιστές ο Σάββας Σιάτρας, με χαρακτηριστικό ηχόχρωμα και αυθεντική φωνή. 
Κλαρίνο: Σταύρος Καψάλης
 Αχιλλέας Χαλκιάς: Βιολί
 Χριστόδουλος Ζούμπας: Λαούτο
 Νίκος Κοντός: Ντέφι



Οι στίχοι: 

Γιάννη μου το μαντήλι σου τι τό ‘χεις λερωμένο; βρε Γιάννη, Γιαννάκη μουβρε παλικαράκι μου.Tο λέρωσε η ξενιτιά, τα έρημα τα ξέναβρε μανούλα μου κάψαν την καρδούλα μου. Πέντε ποτάμια τό ‘πλυναν κι έβαψαν και τα πέντε βρε Γιάννο, Γιαννάκη μουβρε παλικαράκι μου.Kι έβαψαν και τη θάλασσα με όλα τα καράβιαβρε Γιάννο, Γιαννάκη μουβρε παλικαράκι μου.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου