Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Η ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΤΙΜΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ 1940


Παρέλαση 28 Οκτωβρίου 2016 -ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΗΠΕΙΡΩΤΏΝ ΝΟΜΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ 




Μεγάλη γιορτή η σημερινή για ολόκληρη την Ελλάδα αλλά για την Ήπειρο και τους Ηπειρώτες είναι  πολύ σημαντική γιατί οι  Ήρωες του Ελληνο – ιταλικού Πολέμου του 1940 – 41, που έδωσαν τον υπέρ πάντων αγώνα στα βουνά της περιοχής της Ηπείρου  και κατάφεραν να απωθήσουν τον φασίστα εισβολέα.Έτσι οι Ηπειρώτες του Νομού Ροδόπης τιμώντας όλους αυτούς παρέλασαν στην πόλη της Κομοτηνής

 Μιχάλης Σταυρακάκης, Προσκυνώ τη χάρη σου λαέ μου
Προσκυνώ τη χάρη σου λαέ μου,
σκύβω το κεφάλι στα μαρτύριά σου
και θαυμάζω λαέ μου τα έργα σου.

Ματώνεις τη σκέψη σου,
ματώνεις τα νύχια σου λαέ μου
για να βγάλεις τον άρτο τον επιούσιο.


Προσκυνώ τη χάρη σου λαέ μου,
σκύβω το κεφάλι στα μαρτύριά σου

και θαυμάζω λαέ μου τα έργα σου.
Τούτος ο λαός, αφέντη μου, δεν ξέρει πολλά λόγια,σωπαίνει, ακούει, κι όσα του λες τα δένει κομπολόγια.
Και κάποιο βράδυ - πες σαν χτες - υψώνει το κεφάλι κι αστράφτουνε τα μάτια του κι αστράφτει ο νους του πάλι.
Κι όπως περνάν κι όπως βροντάν, μαδάει ο αγέρας ρόδα κι από τη λάσπη ξεκολλά της Ιστορίας η ρόδα.
Και τούτο το περήφανο, τ' άμετρο ψυχομέτρι, μόνη σημαία το φως κρατεί, μόνο σπαθί το αλέτρι.
Κι από τους τάφους ξεκινάν όλοι οι νεκροί του Αγώνα και μπαίνουν πάλι στη σειρά με σιδερένιο γόνα.
Και φέγγουνε τα μάτια τους σ' όλο το μέγα βάθος σάμπως Ανάστασης κεριά μετά από τ' Άγιο Πάθος.
Νάτος, περνάει ο αδούλωτος στρατός της δικαιοσύνης και πάει να σπείρει όλη τη γης με στάρι κι άστρα ειρήνης.
Κι ως πάνω τους η Λευτεριά πάλλοντας ανατέλλει φουσκώνει η άκρατη καρδιά του ανθρώπου σαν καρβέλι.
Γιάννης Ρίτσος, Ο Λαός

Μάνα μου, κρύψε το σπαθί,κρύψε μου το πιστόλι,
τι ο καιρός θα ξαναρθεί να σηκωθούμε όλοι.
Κράτα, μάνα, και θα γίνει το μεγάλο πήδημα.
Λευτεριά και Ρωμιοσύνη είν' αδέρφια δίδυμα.
Μάνα μου, κρύψε τη στολή τη χιλιοματωμένη.
Τούτ' η πατρίδα κι η φυλή δεν κάθεται δεμένη.

Πυθαγόρας, Μάνα μου, κρύψε το σπαθί



Το ΟΧΙ του σαράντα: Στην ιστορία των λαών σύμβολο θα' ναι πάντα οι Έλληνες, το ΟΧΙ τους κι ο Οκτώβρης του Σαράντα! Τ' αηδόνι απ' την Ανατολή και τα πουλιά απ' τη Δύση, σ' όλο τον κόσμο τραγουδούν κι οι ουρανοί αντιλαλούν. Πως πάλι η `Ελλάδα μια φορά το δρόμο για τη Λευτεριά, το δρόμο για τη Λευτεριά στον άνθρωπο θα δείξει!


28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 : ποίημα για την 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Μπροστά μας τώρα περνούν οι νέοι που το Σαράντα, τόσο γενναίοι, έπεσαν όλοι γι αυτή τη χώρα και ζούμ' ελεύθεροι αυτήν την ώρα. Αυτές τις ώρες τις δοξασμένες δεν απουσιάζουν ψυχές χαμένες, γιατί εκείνοι που θυσιαστήκαν, θα πούμε ψέμα πως εχαθήκαν. Ψυχές ηρώων και ημιθέων,


28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 : ποίημα για την 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Τον Καίσαρα συντρίψανε τα χωριατόπουλα της Ήπειρος, πήραν φωτιά και δύναμη απ' τις πυρφόρες φλέβες του τόπου τους. Στα κράνη τους κρέμονταν φουντίτσες του Εικοσιένα, είχαν τα μπράτσα ώριμα απ' τα μπαρούτια του Δώδεκα, τις καρδιές λιονταρίσιες απ' την ιστορία του Έλληνα.



Πάνω εκεί στις Πίνδου μας τις κορφές, που θαρρείς τ' αστέρια φιλούνε, Της Πατρίδας λίγες αγνές μορφές, τα πυκνά σκοτάδια ερευνούν. Η νύχτα φεύγει, σβήνουν τ' αστέρια, τ' αγρίμια πάνε να κρυφτούν. Μα του Δαβάκη μας τα ξεφτέρια, δε θε να παν ν' αναπαυθούν. Οι γενναίοι μας με τη λόγχη ορμούν, τον εχθρό με λύσσα χτυπούνε.





ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ,ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου